28 lipca 2017

Emoji Book Tag


W tym poście na pewno chciałam Was przeprosić za ponowną przerwę. Napisałam post o powrocie w jednym z najgorszych momentów w te wakacje, bo parę dni po opublikowaniu go wyjechałam. Niby mogłabym pisać na telefonie, ale blogger mi na nim świruje i nie potrafię go okiełznać. Mogłam też napisać parę postów do przodu, co w sumie byłoby chyba najwygodniejszym sposobem. W sumie to zaczęłam pisać dwa naraz, co okazało się błędem. Oba posty zdążyłam napisać do połowy, więc koniec końców nie miałam co opublikować.

Dzisiejszy post miał być gotowy na 17 lipca, ale - wstyd się przyznać - dopiero dzisiaj go zaczęłam. Chyba, że liczyć trzy zdania, które zdążyłam napisać.

17 lipca obchodziliśmy Światowy Dzień Emoji. Kolorowe emotki, które są tak popularne w internecie mają własne święto. Kto by się spodziewał?

Z tej okazji chciałam, żeby na blogu pojawił się tag nawiązujący do tego osobliwego święta. Co prawda Dzień Emoji już minął, ale żal mi porzucić ten pomysł i czekać rok tylko dla nawiązania.



(Pytania stworzyłam sama :D)


Zaczynajmy!


Książka, która rozśmiesza do łez.

W pierwszej chwili nie wiedziałam, co mogłoby tutaj pasować. Do głowy nie przychodziła mi żadna książka, która mogłaby być chociaż trochę zabawna. Jednak po krótkim zastanowieniu prawdziwym problemem okazało się wybranie tylko jednej. Na początku miał to być jeden z tomów Harry'ego Pottera, który jest czasem troszeczkę zabawny (głównie dzięki pewnym bliźniakom :D). Później zastanawiałam się nad którąś z książek Ricka Riordana, ale koniec końców wybór padł na "Więźnia Labiryntu", autorstwa Jamesa Dashnera. "Więzień..." oprócz wspaniałej historii, ma ciekawie rozbudowane elementy humorystyczne, które naprawdę potrafią czasem rozśmieszyć. Dialogi w tej książce są naprawdę świetnie napisane, a sposób w jaki rozmawiają postacie, jest bardzo naturalny. Nie wiem, co mogłabym napisać o humorze w tej książce (lub nawet całej serii). Może to, że go kocham?


Książka z najlepszą kanoniczną parą.

Oczywiście, że nie mogło zabraknąć jakieś wzmianki o miłości, w końcu prawie każda książka ma jakiś wątek miłosny.
Jest wiele par, od których dostaje napadów fangirlingu i nie potrafię zdecydować, która jest tą najlepszą. Na pewno jednym z moich ulubionych shipów jest ten ze "Złodziejki Książek". Stosunki pomiędzy Liesel a Rudym są moim zdaniem świetnie opisane. Za każdym razem, kiedy czytam "Złodziejkę..." i jest wzmianka o tej dwójce, mam szeroki uśmiech na twarzy i łzy w oczach. Po prostu ich uwielbiam!


Książka, o której masz odmienne zdanie niż większość.

Na "Krzyżaków" narzekała zdecydowana większa część mojej klasy, kiedy musieliśmy ją przerobić na lekcjach języka polskiego. Dwutomowa opowieść z wplatanymi archaizmami raczej nie cieszyła się szczególnym uwielbieniem wśród moich rówieśników. Sama czytałam "Krzyżaków" dość długo, ale kiedy ich skończyłam, doszłam do wniosku, że to naprawdę nie jest jakoś bardzo zła książka. Może nie nazwałabym ją najlepszą lekturą, jaką przerobiłam na lekcjach, ale nie była też najgorszą. Mało tego! Moim zdaniem książka Sienkiewicza pomimo tego, że ciężko się ją czyta, jest naprawdę dobra. Powinnam się schować za prawienie takich rzeczy?


Najgorsza przeczytana książka.

Moim zdaniem na to miano zasługują "Numery" Rachel Ward. Pomysł na to, by znać datę śmierci każdego mijanego człowieka jest naprawdę świetny, ale wykonanie... Książkę przeczytałam tak naprawdę z ciekawości, czy można odmienić czyjeś przeznaczenie. Zanim dotarłam do odpowiedniego momentu, miałam ochotę wywalić tę książkę przez okno niezliczoną ilość razy. W sumie to dzisiaj odkryłam jeden plus tego, że ją skończyłam; kiedy czytam inne złe książki, mogę je porównać do "Numerów" i stwierdzić, że jednak nie są aż tak złe...



Książka, w której zwierzęta odgrywają ważną rolę.

"Ucieczka w dzicz" Erin Hunter. Książka opowiada o losach domowego kociaka, który uczy się jak żyć w klanie dzikich kotów. Luźny styl autorki sprawia, że książka jest naprawdę dobra na kaca książkowego. Powieść może wydawać się troszeczkę dziecinna, ale to mi się w niej podoba. Spojrzenie na świat z perspektywy tych nieujarzmionych kotów jest tak urocze... Dobra, może mówię tak tylko dlatego, że bardzo lubię koty, ale cii. To ani trochę nie zmienia faktu, że książka mi się podobała. :D


Książka, którą powinno się czytać zimą.
Zima i lato to moim zdaniem najlepsze pory roku na czytanie. Na początku chciałam wspomnieć też coś o książkach idealnych na lato, ale nie potrafiłabym wybrać jednej, skoro jest właśnie lato. Takim sposobem została jedynie zima.
Książką, którą według mnie nie można przeczytać wcześniej niż w ostatnich dniach listopada jest "Oskar i pani Róża". Opowieść o Oskarze jest moim zdaniem zbyt smutna i klimatyczna, żeby czytać ją, kiedy na dworze jest ciepło, a promienie słońca tak irytująco radośnie odbijają się od kartek. Po prostu nie.


Książka w jakiś sposób związana z podróżą.
"13 małych błękitnych kopert" to powieść, która pasuje tutaj idealnie. Nie pamiętam jej zbyt dobrze, bo czytałam ją już parę lat temu, ale kiedyś bardzo mi się podobała. Główna bohaterka jest cały czas w podróży, zwiedza naszą wspaniałą Europę za tropem swojej ciotki. Historia wydaje się być naprawdę ciekawa i z pewnością do niej wrócę przy najbliższej okazji. Może nawet napiszę o niej coś więcej, kto wie... :D


Ta od której wszystko się zaczęło...

Nie wiem czy się nie mylę, ale książką która wzbudziła we mnie miłość do czytania, były "Dzieci z Bullerbyn". Jeju, jak ja kochałam tę książkę! Przygody dzieci z tej małej wioski tak mnie zafascynowało, że powieść Astrid Lindgren przeczytałam niezliczoną ilość razy, ostatnio chyba ze trzy lata temu. Na samą myśl mam ochotę do niej wrócić... 


Czytam aktualnie...

Dzisiaj zaczęłam z "Posłańcem" Markusa Zusaka. Po "Złodziejce Książek" mam dość spore wymagania co do tej książki - w końcu ten sam autor. Mam nadzieję, że "Posłaniec" temu podoła i okaże się równie świetny. ^-^




Na koniec, zanim nominuję innych do wykonania tego tagu, chciałam pozdrowić osoby, dzięki którym przeczytałam niektóre z tych książek nad którymi się rozpływałam tam wyżej. Jeśli to czytacie, to naprawdę dziękuję i mam nadzieję, że wiecie, że to o was mówię :D


Nominacje:

Olcia ze Złodziejki zapisanych stron
Basia z Ostatniej książkoholiczki
Ania z Out Of Love For Books...



To tyle na dziś.
Cześć i do następnego! ^-^


7 komentarzy:

  1. Super, że sama wymyślałaś pytania :) Z powyżej wymienionych książek udało mi się tylko przeczytać "Krzyżaków", których nie wspominam miło :D
    Bardzo chciałabym przeczytać "Złodziejkę książek" ♥
    Mam nadzieję, że jednak będziesz tutaj częściej pisać :D
    Dziękuje za nominację ♥ Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do "Krzyżaków" - to jak zdecydowana większość. Nie licząc siebie samej to znam tylko jedną osobę, której się ta powieść podobała. Kiedy dyskutowałyśmy o tej książce wszyscy znajomi aż się przeżegnali xD.
      No, Złodziejko, musisz przeczytać powieść Zusaka. Koniecznie! ^^
      Postaram się, ale jak wyjdzie to zobaczymy...
      Nie wymigasz się od zrobienia tego tagu, nie masz szans. Jestem zbyt ciekawa twoich odpowiedzi!
      Również pozdrawiam <3

      Usuń
  2. Powiem tyle, blog jest świetny, posty mnie rozśmieszają (pozytywnie), na pewno zostanę tu na dłużej (i tak bym nie miała pewnie wyboru)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jak bardzo mnie cieszy to, że ci się podoba! <3
      Dlaczego nie miałabyś wyboru? Nie rozumiem.
      Pozdrawiam serdecznie ^^

      Usuń
    2. Dobrze wiesz, że bym go nie miała XD

      Usuń
  3. Nie miałam chyba przyjemności przeczytania żadnej z tych książek, ale kilka z nich są na mojej liście do przeczytania. Jutro czeka mnie podróż do Empika, może ich czas nadejdzie szybciej niż mi się wydaje haha. Dziękuję bardzo za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie tyczy się to wszystkich, ale... Żałuj, oj, żałuj. Jeśli trafisz na którąś to możesz coś napisać o nich na blogu lub chociaż do mnie. Jestem bardzo ciekawa, co ty byś o nich sądziła. W końcu co czytelnik, to inny gust ^^
      Nie ma za co. Czekam, aż poznam twoje odpowiedzi. Nie odpuszczę tak łatwo :D
      Pozdrawiam

      Usuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.